06 June 2008

~~aKu DaH BoSaN dEnGaN KrOnI PaK LaH~~

Salam semua,

Lama kita tak bicarakan tentang keruncingan pimpinan kerajaan Barisan Nasional yang semakin hari semakin menyekat kerongkong ini dari terus bersuara, menjerit, dan menelan juadah harian. Mana tidaknya, asyik diasak dengan paksaan demi paksaan walaupun hati tak ingin menerima.

Lihat saja beberapa waktu ini (selepas pilihanraya), kita bukan menjadi sebuah negara yang lebih harmoni, apatah lagi merasakan bahagia, sebaliknya kita dikecam pelbagai masalah kewangan yang tak putus putus seolah negara ini tak mampu lagi untuk meneruskan jangka hayatnya.

Apa semua ini? Sudah kita jalankan tanggungjawab sebagai pengundi dan akhirnya ini yang kita dapat? Mengapa kita dibebankan sedang kita semua tahu hak kita. Lihat sahaja mereka yang ditindas, mereka juga punya anak bini yang harus di sisi perut dan tekak. Mereka juga punya cita cita dan masa depan. Malah mereka juga punya impian untuk merasa ketenangan.

"Ubah gaya kehidupan", satu ayat yang dipaculkan dari mulut Menteri tak sedar diri. Ukurlah baju di badan sendiri sebelum sibuk mengukur baju di badan orang lain. Apa selama ini rakyat Malaysia ini hidupnya mewah ke? Adakah rakyat miliki harta pusaka berkoyan koyan seperti menteri menteri perampok ini? Gaya hidup sederhana yang macam mana lagi harus kita patuhi?

Cakap dengan agenda sendiri bukan dengan kepentingan orang awam boleh membunuh jiwa jiwa yang sarat dengan dendam.

Tak perlu nak dibandingkan lagi harga minyak bagi pelabur pelabur negara luar, pastinya ramai yang celik mata dan hati dalam perihal ini. Tapi apa marhaen boleh lakukan? Perang? Mogok? Demo besar besaran? Boleh ke?

Teman perjuangan, kita ini saban hari ditekan semakin kuat. Sangat kuat sehingga kita tak bisa bernafas lagi, yang semput mungkin terus mati, yang mati tak tertanam jasad diri. Mengapa masih terus merungut? Rungutan itu siapa dengarinya? Wakil Rakyat? Ahli Parlimen? Ketua Kampung? Jangan mimpilah mereka punya kuasa besar menggoncang keputusan Perdana Menteri, sebaliknya kita di kecam pencetus provokasi!

Rakan Reformis yang cintakan negaranya, cintakan bangsanya, cintakan generasinya dan paling utuh cintakan Agamanya, marilah kita bersatu menentang pengganas pengganas ini. Kita tak mahu duduk dan belenggu lagi! Kita tak mahu diasak sebegini kuat lagi. Apa kamu mahu?

Kalau nyeri belantan itu membuatkan kamu takut, aku sanggup menjadi penghadangnya. Kalau gerun wajah polis dan FRU berhati binatang itu yang membuatkan kamu bingung, biar aku sahaja tentang matanya dan kalian utuh di balikku. Kalau gari besi yang ngeri itu menjadi bayang malam malammu, nah aku sanggup menjadi bidadari menemani mimpi indahmu.

Kita harus LAWAN! Kita harus pecahkan ruyung kekejaman! Kita tak harus melengu dan tunggu hingga tibanya harus pembalasan! Kita harus BANGKIT dan LAWAN! Jangan lagi duduk dan sepi di balik fantasi bahasa, sembang kedai kopi hingga jam 3, merungut dalam bicara lembut bersama keluarga. JANGAN TUNGGU LAGI! Jangan diam lagi, kita harus jatuhkan PAK LAH itu dengan beruk beruk belaannya! Kita harus lihat Pak Lah itu tak lalu makan dan tak lena lagi tidurnya.

Kita harus bangkit tentang kezaliman ini. Minyak di lombong bukan harta mereka tapi harta kita, padi melata yang membunting padat bukan tok nenek mereka punya tapi warisan buat kita, tumpahnya darah ini ke bumi nusantara membuktikan kita anak MALAYA! Segala kekayaan kita harus kongsi bersama bukan kembungkan PERUT ANAK BINI MEREKA!

Teman AKTIVIS, mari jangan lari lagi! Ikut ku berlari dalam landasan mengejar ketenangan ini! Aku takkan biar kau bersendiri, dengan semangat yang ada, aku akan sentiasa menemani perjuanganmu! TAKBIR!!!!

No comments: