17 August 2008

~~ANAK AYAM MENGIPAS LAGI~~

Aku nampak ANAK AYAM menghimpit lagi..
Sekejap ada sekejap takde
Sekejap timbul sekejap tenggelam
Shhttt jangan bising nanti dia lari

Aku nampak ANAK AYAM menghimpit lagi...
Kali ini lebih rapat lebih dekat
Berlari dengan ligat
Tiba tiba hilang senyap

Eh kawan kawan...
Aku nampak ANAK AYAM menghimpit lagi...
Jangan biar dia terus terlepas
Jagalah pungkoknya baik baik
Nanti ada pula drama baru

Anak ayam malu tersipu
Melihat 'PEMANGKIN PERJUANGAN RAKYAT' kencang bersatu
Wajahnya pucat lesu
Mencari mungkin ada musuh mungkin tergambar keluh

ANAK AYAM HIMPIT LAGI...
Mana ada Pak Syeikh situ ada kelibatnya
Sudah lah menempel
Aku mual melihat
Hentikan mengipas
Aku dah lemas
Aku dah lemas

Kawan kawan
Hati hati lepas ini
Mungkin kita semua bakal digempari
Sebuah pungkok mungkin digemparkan lagi
Tak percaya tunggu sebentar nanti
Satu lagi makhluk bertopeng mengangkat sumpah

5 comments:

nadzri said...

Sekurang-kurangnya Saiful sudah bersumpah. Menipu atau tidak, itu Tuhan akan balas.

Anwar Ibrahim bila lagi?

AnakMudaParlimenBatu said...

Apa susah nini pi cari musang mkn anak ayam tue, cari musang yang pandai bersumpah tau ...

Rakan2
Jangan Lupa layari blog saya di http://khairilazuar.wordpress.com
bagi komen setiap artikel yang saya tulis. …ada artikel baru

angah said...

salam..

nadri..setahu saya DSAI telah menfailkan hukum qazaf terhadap saiful..nie adalah mengikut syariat ISLAM berdasarkan fatwa yg diberikan ulama terkemuka syeikh jaha tabir alwani...nak di persoalkan sumpah ape lagi? bersumpahlah di mahkamah..

Batis Batagar said...

Apa enko ingat sumpah ni boleh buat main-main ke? san sumpah sini sumpah... sampah. Bodoh betul la...

najwan halimi said...

Marini,

Mungkin puisi ni boleh diberikan tajuk "Anak Ayam Berbulu Musang", hehe!