26 August 2008

~~Tahniah!!!! Kita Menuju ke Putrajaya kini~~

Alhamdulillah, hanya itu yang mampu aku lafazkan ketika ini. Akhirnya segala penantian untuk melihat De Facto PKR kembali menggegar Parlimen tercapai sudah, lebih hampirlah rakyat Malaysia untuk merasai segala perubahan yang menjaminkan keharmonian dan keadilan. Aku tak mampu lagi berdalih, menahan airmata syukur dan menadah tangan memohon agar Allah swt melindungi Srikandi negara ini.

Persaingan di Permatang Pauh dari awal lagi sudah aku jangkakan bahawa DSAI bakal memenangi majoriti besar, apatah lagi jika tandingannya seorang lelaki yang tidak layak mencabar kewibawaan DSAI. Dapat kita lihat betapa kejam dan jijiknya regime BN yang sanggup menggadai maruah untuk menjinjing isu moral demi politik. Persetankan taktik kotor itu, rakyat sudah mula menghidu baunya, tinggal mencari bangkai untuk dikuburkan sahaja.

Lakonan Saiful tidak berjaya menggondoli Anugerah Pelakon Terbaik, Khairy juga gagal menjadi Pelakon Pembantu Terbaik sebaliknya yang jelas kelihatan menjuarai Pelakon Terbaik sekaligus memenangi Anugerah Skrip dan Pengarah Terbaik adalah Najib Razak. Lihat sahajalah kempennya beberapa hari lalu di media saluran elotronik, disuruhnya Anwar bersihkan moral terlebih dahulu, disarankan Anwar agar hentikan raih simpati, malah memandai pula nak jadi pakar Agama. Najib umpama ludah kelangit dan najisnya tertepek di wajah sendiri.

Aku lihat semua ini seperti satu drama yang tak berapa nak laku, modalnya agak tinggi, pelakonnya harapkan muka tapi otak kosong. Apa pun, aku tersenyum syukur dan puas kerna sekurang kurangnya aku bakal melihat pejuang bernama Anwar bin Ibrahim itu bisa berpencak kembali di dalam Dewan Rakyat. Panas lagilah punggong Najib Mongolia dan Khairy Beruk Jalanan itu.

Tahniah buat semua teman teman perjuangan yang sepanjang minggu berkampung di Permatang Pauh, pastinya lelah kalian sudah tiba dikemuncaknya. Aku mohon maaf kerna tak sempat nak menjenguk dan bersama sama memeriahkan kempen serta sokongon terhadap
perjuangan pilihanraya kecil di sana. Atas kekangan kerja yang tidak dapat dielakkan, aku terpaksa akur untuk melihat sahaja namun usah digegar semangaku.

Kita bakal melihat Malaysia menuju ke arah keharmonian kembali, sebentar sahaja lagi kita korekkan lubang untuk menguburkan pemimpin pemimpin jijik negara, owh jangan terlupa satu lubang untuk Saiful juga.


1 comment:

Anonymous said...

Ini merupakan kejayaan atas usaha yang gigih oleh semua rakyat Malaysia yang tertumpu di Permatang Pauh. Inilah pengajaran yang patut diajar oleh puak-puak UMNO, tetapi semacam belum sedar lagi, mereka tidak relevan lagi, esok DSAI akan angkat sumpah, Terima Kasih Rakyat Permatang Pauh.

Rakan2
Jangan Lupa layari blog saya di http://khairilazuar.wordpress.com
bagi komen setiap artikel yang saya tulis. …ada artikel baru