28 July 2008

~~Berpencak Lagi Kita Ini~~

Waduh...

Bertabuh lagi paluan gendang, kisah Si MUSANG itu bakal terbuka pekung di dada, terlihat jelas punggung yang tak pernah ditala, maka memang benar wang sudah disodok ke dalam punggungnya hingga bernanah terus ke hati.

Opsss, jangan riak lagi. Aku sering terlupa untuk memanjat syukur setiap kali terlepas dari keaiban yang tak putus putus di tujah. Aku lebih suka membaca intipati yang digarap oleh teman perjuangan saudara Najwan dalam mengupas segala peradaban sopan si MUSANG ini. Garapannya lebih telus dan tepat berbanding aku yang suka memutar kata mengikut kesedapan kematu jemari ini.

Belum lagi panjang cerekarama ini, dah semakin kita tahu jalan penghujungnya. Kalau nak ikutkan segala rasa, mahu sahaja aku lihat sendiri pungkoknya yang kononnya di tala Pak Anwar. Kalau sekalipun wajahnya jambu, sayang bangat! Hati busuk dan buruk hingga bangkai jijik menerimanya.

Tak baik saya nak mengaitkan tunangnya yang jambu itu juga, usah diganggu peribadi gadis jambu itu. Dia tak bersalah walaupun dia buta mata hati ;) Dia tak patut disalahkan walau dia yakin punggong tunangnya tak pernah dirobek benda tumpul. Dia juga tak patut disalahkan kalau kalau dia menjadi teman setia, almaklumlah mahu praktikkan menjadi isteri mithali.

Aku terang terang nyatakan simpati pada buah hatinya itu. Namun itu tak bermakna siasatan terhadap MUSANG itu harus dihentikan. Aku masih utuh menjadi pemburu. Sudah aku katakan, kalau benar dia 'innocent', aku pasti sujud di kaki MUSANG itu kerana memburukkannya tapi JANGAN LUPA SUMPAHKU. Aku bisa menggali kubur untukmu jika kau mengaibkan insan yang tak berdosa itu. Kau harus berani tampil dengan hujahmu wahai MUSANG yang jijik nuraninya!

Zasssssssssss!!!!




2 comments:

AnakMudaParlimenBatu said...

Peperangan ini bisa membuatkan sejarah perang dunia kembali lagi. Seperti biasa, kebenaran kian menyerlah, fitnah semakin pudar.

Rakan2
Jangan Lupa layari blog saya di http://khairilazuar.wordpress.com
bagi komen setiap artikel yang saya tulis. …ada artikel baru

nadzri said...

marini & blogawan yang lain,

Saya berehat sebentar dari menulis penulisan politik. Artikel terbaru saya mengenai 'Jin, Syaitan & Masyarakat Melayu'. Sila berkunjung ke sana. Uncle Seekers & Zelmey Seekers turut memberika ulasan.

http://nadzrikamsin.blogspot.com/