04 August 2008

~~Aku Terus Persiapkan Senjata!!!SERANG....~~

Sebenarnya wadah politik Malaysia sudah kian sumbang. Topik demi topik yang tidak lepas dari cengkaman melarikan diri dan menampal rompong bocor seringnya menjadi isu hangat. Saiful dan punggongnya, Pak Anwar dan pilihanraya kecil Permatang Pauhnya, Raja Petra dan ayam buruannya (Rosmah), Pak Lah dan angan angannya, macam macam macam hal lah lagi.

Penat menjengah laman maya teman bloggers yang seangkatan dalam perjuangan ini, senarionya masih berbaur sama dan berceritakan kepunahan kerajaan Malaysia. Anak muda gelombang Reformasi98 benar benar terbentuk dari acuannya. Ini sesungguhnya membimbangkan bagi pucuk pimpinan kerajaan, kononnya budak mentah berusia awal 20an tidak petah bicarakan tentang ekonomi dan penstukturan negara. Silap besarlah jika percaturan mereka sedemikian. Usah digegar gerbang reformasi, pasti terpacul semangat srikandi. Lagipun anak anak yang bangkit dalam era reformasi sudah mula mengenali dan mempelajari apa itu erti keadilan dan kebenaran!

Apa yang menarik lewat ini? Kecamuk membaca ulasan mengenai Saiful Bukhari, lagak sudah seperti 'superstar', gaya saling tak tumpah seperti cendiakawan, hakikatnya hampas yang tidak berguna untuk disimpan. Baik di letupkan sahaja budak hingusan Saiful ini dengan bom C4 (bom popular selepas diarwahkan Altantuya). Merangka susunan cerpen buat si Saiful ni, hati seolah diasah pedang tumpul. Bukan dengan emosi, tapi geram percaturan keji.

Gelakkan aku kalau benar Saiful itu dianiaya. Jangan malu untuk semburkan kata jijik padaku jika benar Idola Anak Muda Pemangkin Perjuangan Rakyat (DSAI) benar menghunus pedang tumpulnya ke punggong Saiful. Aku mahu sekali kamu mencari kebenaran dan keadilan untuk kedua dua mangsa ini.

Tapi lebih merasa terkilan, mengapa ANAK AYAM RAHIMI OSMAN itu masih terus menjilat ludahnya sendiri? Tak sudah lagi ke permainannya untuk membawa setan pertualang ke dalam pejabat dan kepimpinan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Sudah sudahlah RAHIMI, tak usahlah sibuk menghimpit lagi. Kalau benar memberikan sokongan pun, tak perlulah sentiasa mengapit Pak Anwar. Kejujuran kami itu sudah pun menerbitkan kesangsian di hati masyarakat. Bukankah kamu pernah kata padaku dulu, kerja dengan Pak Anwar itu seperti machai, kuli batak dan orang suruhan? Kalau sudah sampai ke situ pemikiran kamu, mengapa lagi mahu menghimpit beliau? Aku geli dengan kejujuran dan semangat kamu. Apa yang menujah pemikiran kamu untuk terus menjilat jilat ludah kamu sendiri? Tak usahlah menempel lagi, kamu itu ibaratnya langau yang entah dari mana datang menghingapi dan membawa virus taun!

Berapa Saiful bayar kamu? Berapa ringgitkah maruah kamu yang mereka cuba beli dengan harta dunia? Berapa nilai yang kamu terima untuk bersengkongkol dalam menjatuhkan lagi Pejuang Reformasi itu? Kamu buat aku gelak dan terus gelak setiap detik. Mengenali peribadimu yang suka menjatuhkan maruah orang lain sudah masak bagiku, omong kamu kosong belaka. Sekarang aku cabar kamu untuk tunjukkan kejujuran kata katamu dalam perjuangan REFORMASI ini. Usahlah sibuk menjadi langau, membawa musang menghampiri lagi. Bukankah Pak Anwar sudah bilang, sambung pengajianmu yang tersangkut itu. Apa kamu mahu buktikan, tiada pelajaran bisa menjadi Menteri? Seperti siapa? Owh seperti mamak Zainuddin Cendol, Mantan Menteri Penerangan? Huhuhu!!!! Kau memang tak makan saman!

No comments: